Darmowa dostawa od 70,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Zalety treningu stania na rękach.

2018-12-06
Zalety treningu stania na rękach.


Stanie na rękach jest umiejętnością kojarzącą się z gimnastykami lub cyrkowcami. Jednak jest to jedno z tych ćwiczeń, które coraz częściej są doceniane na treningach crossfitu, podczas uprawiania streetworkingu, kalisteniki. Z treningu stania na rękach chętnie korzystają przedstawiciele różnych dyscyplin sportowych. Między innymi sportów walki takich jak zapasy, judo, a także ciężarowcy czy pływacy.

Dlaczego to ćwiczenie jest tak istotne?

Za nim odpowiemy na to pytanie, warto określić jak powinno być wykonane . Poprawne stanie na rękach powinno wyglądać jak na fotografii zamieszczonej poniżej. Sylwetka musi być prosta, unikamy wygięcia do tyłu - charakterystycznego banana. 




Zachowanie prostej linii sprawia, że musimy zadbać o właściwe rozciągnięcie i mobilność obręczy barkowej, wzmocnienie mięśni posturalnych, mobilność nadgarstków. Dodatkowo trening wpływa na naszą propriocepcję, czyli zdolność orientacji, „czucia” swojego ciała. Regularnie stojąc na rękach, wzmacniamy zarówno mięśnie jak i szkielet a z uwagi, że jest to pozycja odwrócona, zwiększamy ukrwienie i dotlenienie górnych części ciała.Umiejętność stania na rękach otwiera nam też drogę do trudniejszych ćwiczeń. Stopniowo doskonalimy chodzenie w pozycji odwróconej, piruety i wreszcie przechodzimy do trudniejszych elementów akrobatycznych. Jak więc widać trening ten to też świetna zabawa, która może dostarczyć nam wiele przyjemności. 

Jak zacząć? 

Na trening stania na rękach składa się wiele ćwiczeń. Przede wszystkim musimy zadbać o mobilność i siłę nadgarstków. Nie przygotowane na taki rodzaj wysiłku mogą szybko ulec kontuzji.


Przykład treningu nadgarstków. 


Kolejnym ważnym elementem jest zadbanie o wzmocnienie mięśni. Tutaj okażą się pomocne sylwetki gimnastyczne, wśród których możemy wymienić znanego znaną z sal fitness „deskę”


Przykład ćwiczeń  


Następnym punktem jest zwiększanie elastyczności obręczy barkowej. Jej rozciągnięcie będzie miało kluczowe znaczenie do uzyskania prawidłowej sylwetki.


Rozciąganie obręczy barkowej 


Wreszcie przechodzimy do samego stania. Początkowo ćwiczymy przy ścianie, stopniowo wzmacniając ciało i rozbudowując jego świadomość. Powinniśmy ustawiać się brzuchem do ściany, starając się ustawić dłonie jak najbliżej ściany.

 



Jeżeli szukasz markowej odzieży sportowej idealnej dla twojej ulubionej aktywności sprawdź naszą ofertę. Z pewnością znajdziesz coś dla siebie.

pixel