Darmowa dostawa od 50,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Jak zacząć ćwiczyć w domu?

2022-05-11
Jak zacząć ćwiczyć w domu?

Aby schudnąć i móc cieszyć się sprężystym ciałem, wcale nie trzeba chodzić na siłownię, ani pocić się przez długi czas na boisku sportowym. Alternatywnie możesz stworzyć odpowiedni program treningowy i ćwiczyć w domu. Jednocześnie nie musisz mieć nieporęcznych, specjalistycznych urządzeń, ani bogatego doświadczenia fitnessie. Wszystko, czego potrzebujesz, to chęć zostania piękną i zdrową osobą. Oczywiście kilka prostych sprzętów sportowych do treningu w domu również może skutecznie pomóc w samodzielnym treningu. Na początek możesz zakupić np. skakankę, gumy oporowe, lekkie hantle, czy uchwyty do pompek.

Dlaczego warto zdecydować się na samodzielne treningi w domu?

Dobrze dobrany zestaw ćwiczeń fizycznych do wykonywania w domu to świetna alternatywa dla systematycznych wyjazdów na siłownię. W końcu każdy chce dobrze wyglądać i mieć efektowną sylwetkę. Ciągły brak czasu, trudności finansowe, lub inne przeszkody to główne powody, dla których wielu rezygnuje ze sportu. Jednak jeśli prawidłowo opracujesz plan treningowy i kupisz kilka prostych sprzętów sportowych, to samodzielne treningi mogą okazać również bardzo skuteczne. Ćwiczenia w domu to właściwy wybór dla tych, którzy chcą zachować formę i zdrowie. Korzyści z takich działań są niezaprzeczalne. Dzięki uprawianiu sportu nawet poza siłownią, możesz ujędrnić sylwetkę i pozbyć się zbędnych kilogramów.Przecież trenować mogą nie tylko doświadczeni sportowcy, ale także ci, którzy dopiero zaczynają. Właściwie wykonany trening w domu zapewnia zaangażowanie wszystkich grup mięśni. Poza tym do tego rodzaju ćwiczeń nie jest wymagany drogi sprzęt sportowy.

koszulka treningowa puma

Jak należy się właściwie przygotować do treningu w domu?

Sport zdecydowanie przydaje się każdemu dla poprawienia kondycji i stanu zdrowia, nawet tym, którzy nie zamierzają chudnąć, ani budować masy mięśniowej.Przed rozpoczęciem regularnych treningów należy wcześniej się zapoznać z podstawowymi zasadami, które pozwolą nam uniknąć kontuzji. 

Oto kilka z nich:

  • Zawsze przed treningiem wykonuj rozgrzewkę. Właściwe rozgrzewanie mięśni i rozciąganie całego ciała, to niezwykle istotny element codziennych ćwiczeń. Mimo braku czasu należy więc poświęcić wystarczająco dużo uwagi etapowi początkowemu.

  • Nie wykonuj ćwiczeń bezpośrednio po jedzeniu. Odczekaj minimum godzinę.

  • Trening dla początkujących powinien trwać nie dłużej niż 30-40 minut.

  • Niektóre ćwiczenia mogą wymagać sprzętu sportowego (hantle, drążek, odpowiednio dobrane gumy itp.)

  • Opracowując plan treningowy, powinieneś ustalić treningi na 3-4 dni w tygodniu. Dni dużych i małych obciążeń powinny być zaplanowane na przemian.

  • Pamiętaj, żeby przeplatać trening siłowy, ćwiczeniami z małym obciążeniem. Pozwoli to lepiej i szybciej zregenerować się naszemu organizmowi.

  • Jeśli nie możesz ćwiczyć danego dnia, to w porządku. Najważniejsze aby całkowicie nie rezygnować z zajęć. Przez pewien czas możesz trenować 2 lub nawet 1 raz w tygodniu, a potem wrócić do częstszych sesji treningowych.

  • Zadbaj również o odpowiednią ilość przestrzeni. Ciasne warunki znacznie zwiększają ryzyko kontuzji.

  • Specjalna odzież sportowa oraz obuwie zapewnią Ci komfort podczas ćwiczeń. Spodnie i koszulka nie powinny być zbyt luźne, lub przeciwnie, nadmiernie ciasne. Celem ubrań sportowych jest zapewnienie pełnej swobody ruchu, a nie przeszkadzanie w treningu. Trampki powinny być wysokiej jakości i odpowiednio dobrane pod względem rozmiaru.

  • Kiedy poczujesz wyraźny ból podczas ćwiczeń, natychmiast przerwij trening i idź odpocząć. Jeżeli przykładowo naderwałeś mięsień, to nie warto pogłębiać kontuzji. Jeśli Twoje ciało nie nadąża z regeneracją zaczyna Cię o tym informować. Czujesz się senny, jesteś często zmęczony, może pogorszyć się samopoczucie, coraz dłużej trwa proces regeneracji. Wtedy wyraźnie zmniejsz intensywność treningu, czasami nawet przyda Ci się tydzień przerwy. Jednak nie rezygnuj wtedy całkowicie z ruchu. Możesz np. codzienną porcję treningu zamienić na dłuższy spacer.

  • Nie uprawiaj sportu podczas choroby. To jedna z podstawowych zasad. Oczywiście w tym przypadku dużo zależy od Twojego dobrego samopoczucia. Jeśli doświadczasz tylko łagodnych objawów przeziębienia, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przeprowadzić trening. Jednak przy cięższych objawach choroby absolutnie nie powinieneś ćwiczyć.

Jeśli zamierzasz ćwiczyć samodzielnie w domu i nie zaszkodzić sobie, to po prostu dokładnie przestrzegaj tych  prostych zasad!

Pamiętaj, Twoja sesja treningowa nie musi być skomplikowana, poniżej możesz zobaczyć przykład pięciominutowej sesji, w której łączymy ćwiczenia ze skakanką z prostymi ćwiczeniami, do których nie potrzebujesz żadnego sprzętu.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!

Polecamy wysokiej jakości bluzy sportowe i zestawy dresowe!

pixel